onsdag 2. januar 2013

FLYTsonen

Et nytt år er over og vi er i starten av det nye! Vi er i ferd med å skape historie hver dag som går. 

Anders Jacobsen har imponert denne nyttårshelgen med to seirer i hoppuken i sitt comeback. Han la egentlig opp skihoppingen, da han manglet motivasjon til å fortsette.

I 2012 gjorde han imidlertid comeback og fikk ny plass på landslaget. Etter den første seieren denne helgen, kommenterte han selv etterpå. 

Jeg trengte en pause for å bli klar over hvorfor jeg elsker å hoppe!

Plutselig ble skihopping kjekt og det var gøy å FLY!
Det ble det GULL av!

Noen ganger mister vi perspektivet for det vi driver med. Livet blir levd på ren rutine. 
Gode bedrifter er flinke til å stadig formidle visjonene sine både overfor deg selv, ansatte og eventuelle kunder. Hva med å behandle oss selv som en bedrift der vi selv er bedriftslederen?
Jeg tar jevnlige runder med meg selv der jeg stiller meg selv ulike spørsmål:

Hva er et liv du elsker?
Hva er dine visjoner?
Hva brenner du for?
Når får du ut ditt potensiale?
Hva vil du bli husket for?
Når har du det godt?

Jeg blir stadig inspirert av menneskene jeg møter både privat og i jobbsammenheng. En dame fortalte meg at hun hadde oppnådd alt hun drømte om i livet. Hun hadde hus, mann og barn og var hjemmeværende slik som hun hadde drømt om. Men hun klarte ikke å glede seg over det livet hun levde. Det ble bare rutine og ikke glede. 

Da begynte vi å snakke om visjoner og drømmer. Hun fant fort fram til hvilke verdier og drømmer hun hadde for livet sitt: kjærlighet, raushet og glede! Jeg spurte henne følgende spørsmål: Hvordan kan du leve ut disse visjonene og drømmene dine i det livet du lever nå?

Litt etter litt våknet engasjementet igjen! Plutselig fikk hun det litt travelt med å komme seg hjem for å bake med ungene! De skulle bake sammen! Målet var ikke kakene, men kjærlighet, raushet og glede! Plutselig ble det en visjonær handling og ikke bare ren rutine! 

Hun begynte også å drømme videre om å få seg en jobb og muligens studere litt, men underveis var det godt å kjenne livsglede og motivasjon for det livet hun levde akkurat nå!

Når er du i FLYTsonen?
Hvilke verdier vil du skal prege livet ditt i 2013?

Med ønske om et inspirerende og fantastisk nytt år!









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar